JE LI BITNIJE KLANJATI U NAMASKOM VREMENU (sa tejemumom) ILI UZETI GUSUL (i klanjati nakon isteka vremena)?
– Eselamu alejkum brate Zijade, Allah te nagradio.
Desilo mi se jutros sa sam prespavao i probudim se 8 min prije izlaska Sunca (u 6 sati, a po vaktiji je u 6 i 8 izlazak). Također, na donjem rublju primjetim trag što mi govori da sam džunub. I sad moje pitanje glasi: da li je bolje da se odmah okupam mada dok to obavim proći će me ovoh 8 min. Ja sam danas ovo završio za 7 min ali mislim dok sam se obukao i ikamet proučio da je otkucalo 6 sati i 8 min. Ili šta da sam ustao 3 min do izlaska Sunca a trebam se okupat. Šta da radim u ovom slučaju, da li ima neka druga varijanta da se ne kupam jer će mi isteči vrijeme. Jer stvarno nisam siguran.
Da i sta šad ja da radim, jutros sam obavio mamaz minimalnocu 6 sati i 8 min kada je po takvimu izlazak Sunca? Samo sam farz klanjao a sunet ću prije Duha namaza jer ono ne valja klanjati nista poslije Sabaha pa dok ne izađe skroz Sunce, to je oko 40 min poslije izlaska ako ne griješim.
ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Hvala Allahu i neka je salat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:
Odgovor na tvoje pitanje se vraća na poznato razilaženje učenjaka oko mes'ele: ako se čovjek odžunupi pred kraj namaskog vremena, i sa uzimanjem gusula bi isteklo namjsko vrijeme, da li ispravnije da uzme tejemum i klanja u namaskom vremenu ili da uzme gusul pa makar isteklo namasko vrijeme?
To jest, je li bitnije i preče klanjanje u namaskom vremenu od potpune čistoće (uzimanja gusula)? A oboje su šartovi namaza.
Po ovom pitanju učenjaci imaju dva stava.
Prvi stav: da je džunub obavezan uzeti gusul pa makar to odvelo do toga da izađe namasko.
Ovo je stav hanefija, šafija i hanabila. Svoj stav dokazuju time što se u ovom slučaju daje prednost vadžibu kupanja, tj. gusula, nad vadžibom klanjanja u namaskom vremenu.
Drugi stav: da je džunub u tom slučaju obavezan uzeti tejemum i klanjati kako mu ne bi isteklo namasko vrijeme.
Ovo je stav malikija. Oni daju prednost obavezi ispunjavanja šarta klanjanja u namaskom vremenu nad ostalim šartovima i vadžibima. Ovo dokazuju time što ako bi džunub znao na početku namaskog vremena da neće naći vodu za gusul tek nakon što istekne namasko vrijeme on je obavezan da uzme tejemum i klanja u namaskom vremenu po idžamu učenjaka, a ne da nakon isteka namaskog vremena klanja sa gusulom.
Iako i jedno i drugo mišljenje imaju osnova, s tim da stav malikija ima jače uporište, a Allah zna najbolje.
Vebillahi tevfik.