SIHR/UROK/LIJEČENJE

PRODAJA NAUČENE VODE, ULJA I SLIČNO

Oko prodaje naučene vode, ulja i slično, neki savremeni učenjaci su izdali fetve u kojima takvu prodaju osuđuju i zabranjuju.

Kaže šejh Bin Baz: „Nije dozvoljeno prodavati naučenu vodu. Desile su se mnoge apsurdne i nesuvisle stvari od strane onih koji tvrde da uče rukje, prodaju naučenu vodu i prave od toga trgovinu. Kaže: ova voda je za 50 (rijala), ova za 100, a ova za 500. Zašto? On kaže: na ovu je naučeno jedanput, na ovu tri puta, na ovu sedam puta, a na ovu 30 puta. Što je veći broj naučavanja, veća je cijena, shodno kvalitetu robe. Tako prodaju Allahov govor. Neki od njih nemaju vremena da pušu u vodu pri naučavanju, pa zaduže drugog ko će puhati. Zaista se neki od učača ne boje Allaha. Nesposoban čovjek hoće da nađe vrata opskrbe pa vara Allahove robove. Zbog toga nije dozvoljeno prodavati naučenu vodu niti ulje, nego neka prodaje vodu po poznatoj cijeni vode i ulje po cijeni koja je poznata. Međutim, da poveća cijenu jer je to naučena voda, to nije, nije dozvoljeno.“
Upitan je šejh Abdullah Džibrin o propisu prodaje naučene vode, ulja i meda. Njegov odgovor je bio: „Nema smetnje da se prodaju voda, ulje i med po njihovog cijeni, a naučavanje, to nema cijene. Smatram da se za to ne treba uzimati nadoknada, pogotovo po visokim cijenama. Moguće je da to umanjuje korist naučavanja i njegovo djelovanje.“

Argumenti sa kojima se zabranjuje i osporava naplaćivanje po većoj cijeni su podložni kritici:

– argument „to je prodaja Allahovog govora“,

Odgovor: Ako naplaćivanje rukje u kojoj se uči Kur'an nije prodaja Allahovog govora, onda nije ni naplaćivanje naučavanja.

– argument „to je varanje Allahovih robova“

Odgovor: Devijantni oblici naplaćivanja, poput razlike u cijeni zbog broja naučavanja, ne čine samo naplaćivanje zabranjenim. Sa druge strane, neka Allahovi robovi sami sebi nauče, time niti će biti prevareni niti će plaćati uopće ili neka ne dozvoljavaju da budu predmet varanja i poigravanja zbog svoje neukosti i džehla.

– argument „moguće je da to umanjivanje korist naučenog i njegovo djelovanje“

Odgovor: Ako naplaćivanje same rukje ne umanjuje djelotvornost i korist rukje, a što je potvrđeno u praksi, onda neće ni naplaćivanje naučavanja umanjiti korist i djelovanje.

Ispravno je da nema smetnje u prodaji naučene vode i ulja po većoj cijeni od standardne cijene, a Allah zna najbolje.
Dokaz za to je analogija na dozvolu naplaćivanja rukje, tj. ako je dozvoljeno naplatiti rukju u kojoj se također uči Kur'an, analogno tome dozvoljeno je i naplatiti naučavanje vode i ulja za liječenje bolesnih. Također, naučavanje vode i ulja uzme vremena kao i učenje rukje, a cilj naučavanja nije čisti ibadet, nego liječenje sa tom vodom i uljem.

Ukoliko pronađete gramatičku grešku, OZNAČITE TEKST i prijavite tako što ćete pritisnuti Ctrl+Enter kada je tekst označen.

Povezani članci

Back to top button

Prijava gramatičke greške

Ova poruka će biti poslata urednicima sajta