ŠERIJAT SE NE MIJENJA S VREMENOM I MJESTOM
Uvođenje, obilježavanje i slavljenje praznika mimo dva bajrama, svejedno bili oni vjerski, državni, nacionalni ili običajni, nije dozvoljeno po šerijatu koji nam je dostavio Muhamed, sallallahu alejhi ve sellem.
Dokazi zabrane su tri općepoznata argumenta:
1- Muslimani imaju dva godišnja praznika (blagdana), uvođenje bilo kojed drugog je oponašanje šerijatskih praznika, a to nije dozvoljeno.
Dokaz zabrane su dva hadisa:
Prvi- Hadis od Ebu Bekra, radijallahu anhu, u kom je došlo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista svaki narod ima praznik, a ovo (bajram) je naš praznik.”
Bilježe ga Buharija i Muslim.
Drugi- Hadis od Enesa, radijallahu anhu, u kojem je došlo da su stanovnici Medine imali dva praznika iz vremena džahilijeta, Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, je rekao:
“Zaista vam je Allah ta dva praznika zamjenio sa boljim od njih: kurbanskim i ramazanskim bajramom.”
Bilježe ga Ebu Davud, Nesai, Ahmed i Hakim, a vjerodostojnim ocjenjuju Hakim, Ibn Hadžer, Albani i Šuajb Arnaut.
2- Muslimanima nije dozvoljeno da oponašaju kjafire u njihovim običajima.
Dokaz za to su dva hadisa:
Prvi- Od Ibn Omera, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Ko oponaša neki narod on je od njih.”
Bilježe ga Ebu Davud i Ahmed a dobrim ili vjerodostojnim su ga ocjenili Ibn Hibban, Ibn Hadžer, Albani i Sulejman Ulvan.
Drugi- Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Slijedit ćete običaje naroda prije vas, korak po korak, čak kad bi oni ušli u gušterovu rupu i vi biste sa njima.”
“Jesu li to židovi i kršćani?”, upitali su.
Odgovorio je: “A ko drugi?!”
Hadis bilježe Buharija i Muslim.
3- Proslavljanje tih praznika je popraćeno šerijatski spornim stvarima, a posebno se ističe u tome muzika i miješanje spolova.
Prije petnaestak godina pojavili su se stavovi i fetve nekih šejhova koji dozvoljavaju uvođenje i obilježavanje ovih praznika. Na te fetve je reagovala skupina poznatih šejhova iz Saudijske Arabije 2008 godine izdavši fetvu o zabrani dana državnosti. Među potpisnicima te fetve su sljedeći učenjaci: Abdurahman Berrak, Abdulah Gunejman, Muhamed Sujehban, Ali Gamidi, Abdullah Tuvejdžiri, Nasir Omer, Abdurahman Mahmud, Sad Humejid, Abdulah S'ad i Abdulaziz Abdulatif. U toj fetvi, između ostalog, naveli su da muftije koje dozvoljavaju državne praznike da su poznati po davanju olakšica i ohalaljivanju savremenih pojava i stvari za koje nema direktan šerijatski tekst nevodeći računa o šerijatskim pravilima, principima i ciljevima, uz to oni istovremeno kritikuju poznate učenjake koji su ih prethodili u zabrani istog. Zatim su dodali da među tim muftijama koji dozvoljavaju ima onih koji imaju lijep nijet i njihov idžtihad ih je odveo do tog stava ali su pogriješili, oko čega nema sumnje. Dok među njima ima i onih koji slijede svoje strasti nastojeći da udovolje željama ljudi.
Ve billahi tevfik