VALJANOST NAMAZA KOJI SE KLANJA U NEČISTOJ ODJEĆI
– Esselamu alejkum,
Klanjala sam podne namaz u neznanju da mi je jedan dio odjece bio necist za namaz.Kad je nastupila ikindija vidjela sam tu nečistoću. Pa sam naklanjala podne.
Jesam li postupila ispravno? Da vas Allah nagradi.
ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Ako uzmemo stav na kojem je većina učenjaka da svjesno i namjerno klanjanje u prljavoj odjeći kvari namaz, ovo tvoje pitanje se vraća na poznatu fikhsku mes'elu: valjanost namaza osobi koja iz neznanja u nečistoj odjeći klanja a nakon klanjanja namaza sazna ili utvrdi da je u takvom stanju klanjala.
Oko ovoga učenjaci imaju podijeljeno mišljenje:
Dio učenjaka smatra da je namaz koji se klanja u takvom stanju neispravan te da se mora naklanjati, dok druga skupina učenjaka smatra da je namaz ispravan i da ga nije dužna naklanjati, a ovo drugo je ispravno.
Dokaz da ga nije dužna naklanjati je hadis kojeg prenosi Ebu Seid El-Hudrijj, radijallahu anhu, u kojem je došlo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, predvodio namaz pa je skinuo svoje papuče, pa su i ashabi skinuli papuče. Nakon namaza ih je upitao što su skinuli papuče pa su mu odgovorili da su vidjeli njega da je skinuo papuče pa su i oni poskidali svoje papuče. Pa im je odgovorio, sallallahu alejhi ve sellem: “Došao mi je Džibril i obavijestio me da na njima ima nečistoća pa sam ih skinuo ...”. (Bilježi ga Ahmed, Bejheki, Bezzar, Ibn Huzejme, Darekutni, a Šuajb Arnaut ga je ocijenio vjerodostojnim)
Hadis ukazuje na to da je on jedan dio namaza klanjao u prljavim papučama i nije ponovio taj dio namaza, nego je samo skinuo papuče i nastavio sa namazom, što je dokaz da je dio namaza koji je klanjao u prljavim papučama bio ispravan. A klanjao je namaz iz neznanja da su mu papuče prljave.
Prema tome, ispravno je bilo da nisi trebala ponoviti namaz.
Ve billahi tevfik.