NovotarijeSavremena pitanja

„VRAĆANJE ISTINI JE BOLJE OD USTRAJAVANJA U BATILU“

(rekao je Omer u pismu Ebu Musi el-Eš'ariju, radijallahu anhuma)

PITANJE: Eselamu alejkum, šejh.

Pošto imamo ovdje u Bosni s jedne strane Islamsku zajednicu, a s druge strane imamo mesdžide koja drže braća koji nisu pristali da budu u sklopu IZ. Znači, to su profili mesdžida kao što ima u Gornjoj Maoči, Tuzli džemat Kula, itd. Znate o kome govorim, znači ne radi se o nekim Idišovcima ili o ljudima poput Ebu Muhameda (Nedžad Balkan) i njegovim sljedbenicima. Gdje je prioritet ići na namaze i džuma? Allah ti podario svaki hajr.

ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Hvala Allahu i neka je salavat i selam ne posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:

Na slično pitanje sam već jednom odgovorio 31.07.2012. god. Na ovom linku:

https://zijadljakic.ba/ima-li-smetnje-klanjati-u-tzv-sunetskim-mesdzidima/

Tu sam govorio o neispravnosti termina “sunetski” mesdžidi, ispravnosti i valjanosti namaza i džume u “sunetskim” mesdžidima, a na kraju treba li klanjati namaze i džume u “sunetskim” mesdžidima.
Odgovor, da li treba ići u te mesdžide, je bio sljedeći:

„Smatram da braća i sestre, sljedbenici dave koja poziva u izvorni Islam, trebaju potpuno izbjegavat klanjanje namaza i džuma u tim tzv. “sunetskim” mesdžidima, kao i da izbjegavaju (preciznije: bježe od) učešća u bilo kojim davetskim aktivnostima u organizaciji te (tekfirske) dave. Razlog ovakvog stava zasnivam na tome što je ta tekfirska dava kod sebe sastavila i spojila nekoliko veoma spornih momenata koji su itekako opasni za obične muslimane koji ne mogu prozrijeti niti lahko skužiti ono što je akidetski sporno kod njih.

Te sporne stvari se ogledaju u sljedećem:

– bavljenje najosjetljivijim pitanjima današnjice, poput mes'ela pojedinačnog tekfira, proglašavanjem određenih država, vladara i osoba uopćeno tagutskim, … , a uz to što i jeste belaj ove dave oni ova ista pitanja pogrešno, površno i nakaradno tumače,

– u ovim spornim pitanjima oni ne uzimaju znanje od pouzdanih i priznatih učenjaka današnjice nego od onih koji nemaju znanja, nepouzdanih kvaziučenjaka i poznatih tekfir-šejhova, što naravno čini njihovu davu (tumačenje mnogih pitanja) jako opasnom za običnog muslimana željnog praktikovanja čvrstog islama,

– sve ovo rade uz istovremenu samouvjerenost da su samo oni na ispravnom, oni su samo Ehli sunet vel džemat, a svi drugi su popustili, pretjerali ili skrenuli, otišli u murdžije, tekfirovce, IZ i slično,

– posebna opasnost ove dave se krije u tome što je njihova dava veoma slična našoj u mnogim stvarima, u pozivanju na Kur'an i Sunet, širenju ispravne akide, borbe protiv novotarija, načelno vraćanje na iste šejhove (u tumačenju tevhida i akide uopćeno) i tako dalje, te je zbog ovoga veoma teško onome ko nema dovoljno znanja niti poznaje njihove devijacije da spozna i uvidi šta je kod njih sporno.“

Od tog vremena do danas desilo se svašta, međutim, ti mesdžidi se još nisu javno odrekli pogrešnog tumačenja mes'ela tekfira, tj. tekfirske dave, i daija (Nusreta i Bilibanija) koje su slijedili i pod čijim patronatom su i nastali.

Zbog toga, ja i dalje stojim iza gore spomenutog stava oko klanjanja u tim mesdždima sve dok se ne odazovu javnom pozivu kojeg sam nedavno uputio:

„Pozivam sve džemate, mesdžide i grupe, unutar Bosne i van nje, koji su bili sljedbenici bijelog (gornjo-maočanskog) ili crnog (bečkog) tekfira, Isila ili neke kombinacije spomenutog (istina je da nisi svi na istim derekatima-nizinama dalaleta):

– da se javno odreknu slijeđenja ovih pogrešnih tekfir tumačenja

– da se javno odreknu daija (nadriučenih i kvazišejhova) koje su slijedili, a čija su imena nama dobro poznata.“

Ako su se ovi mesdžidi i oni koji ih vode pozitivno promijenili, kako to neki pokušavaju predstaviti, promjena u smislu nebavljenja osjetljivim pitanjima tekfira (tehakum, glasanje, parlament, vladanje po šerijatu, kufr u taguta, …) i neslijeđenja onih daija koji su ih tome pogrešno podučili, onda ne razloga da se to javno ne obznani. A dokle god neće da se od toga (te dave i njenih nosioca) javno ograde, to ukazuje da je u pitanju isti menhedž devijantnog tekfira samo ovaj put možda još opasniji, jer ih uglavnom (bez vrijeđanja) vode šerijatski neškolovane i nestručne osobe koje su sebi umislile da mogu vršiti idžtihad i odabir stavova.

Prema tome, kada se javno ograde od dave tekfira na kojoj su bili i njegovih nosioca koje su slijedili, onda nema smetnje da se ide u te mesdžide.

Ve billahi tevfik.

Naručite novu knjigu: Naručite novu knjigu:

Povezani članci

Back to top button