Namaz

KLANJANJE NAFILE U ZABRANJENIM VREMENIMA

PITANJE:

Selam alejkum, da li se može klanjati tehijjetul-mesdžid u vremenima zabrane klanjanja namaza?

ODGOVOR:

Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu, neka je salavat i selam na posljednjeg Vjerovjesnika, a zatim:

Nema razilaženja među učenjacima da nije dozvoljeno klanjati opću nafilu u vremenima kada je zabranjeno klanjati, a oko klanjanja namaza sa povodom (tehijjetul-mesdžid, naklanjavanje suneta, dva rekata tavafa i slično) u zabranjenim vremenima ima poznato razilaženje.

Prvo mišljenje- da nije dozvoljeno.
Na ovome je džumhur učenjaka, među njima i tri mezheba hanefije, malikije i hanbelije.
To dokazuju sa vjerodostojnim hadisima u kojima je došla opća zabrana klanjanja u zabranjenim vremenima.
Drugo mišljenje- da je dozvoljeno klanjati namaze sa povodom u tim vremenima.
Ovo je stav šafijskog mezheba. Dokazuju to sa mnogo hadisa, između ostalih hadis muteffekun alejhi od Ummu Seleme, radijallahu anha, da je vidjela Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako klanja dva rekata poslije farza ikindije. Upitala ga je šta je klanjao, pa je odgovorio da ga je zauzela delegacija koja je došla poslije podne namaza te nije uspio klanjati dva rekata suneta, pa ih je sada klanjao (nakon ikindije).

Također vjerodostojan hadis da onaj koji obavlja tavaf klanja dva rekata poslije tavafa u bilo koje vrijeme. Zatim, vjerodostojan hadis u kojem je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nakon sabahskog farza podstakao ashabe rekavši: “Ko će da zaradi (sevape) na ovome?” To jeste, da klanja u džematu nafilu sa ashabom koji je zakasnio.

Mišljenje bliže ispravnom je ono na čemu su šafije, da je dozvoljeno klanjati namaze s povodom u zabranjenim vremenima za klanjanje.

Ve billahi tevfik

Ukoliko pronađete gramatičku grešku, OZNAČITE TEKST i prijavite tako što ćete pritisnuti Ctrl+Enter kada je tekst označen.

Povezani članci

Back to top button

Prijava gramatičke greške

Ova poruka će biti poslata urednicima sajta