MOŽE LI MEHR BITI FINANSIRANJE ŠKOLOVANJA ŽENE?
PITANJE: Esselamu alejkum.
Da li žena kao mehr može tražiti školovanje, npr. da upiše fakultet, a da je muž finansira?
ODGOVOR: Alejkumusselam.
Sve što se može naplatiti materijalno ili novčano dozvoljeno je da bude mehr. Ovo je fikhsko pravilo koje navode mnogi islamski pravnici. Do ovog pravila se došlo tako što se analiziralo sve što je došlo u vjerodostojnim hadisima da može biti mehr.
Dozvoljeno je da bude mehr novac ili imetak, kao što je došlo u vjerodostojnom hadisu da je Alija, radijallahu anhu, dao kao mehr svoj štit, takođe Sabit ibn Kajs, radijallahu anhu, je dao kao mehr svoj vrt (palminjak).
Dozvoljeno je da mehr bude neka korist kao što je došlo u ajetu u priči ženidbe Muse, alejhisselam, da mu je mehr bio da radi osam godina kod oca njegove žene (El-Kasas, 27).
Takođe, dozvoljeno je da mehr bude poučavanje nečega iz Kur'ana, kao što je došlo u vjerodostojnom hadisu, kao i poučavanje nekom zanatu i slično.
Iz svih ovih primjera se da zaključiti da sve ono što se može naplatiti novčano ili u nekom drugom imetku dozvoljeno je da bude mehr. S tim da je šart da vrijednost svih ovih vrsta mehra bude jasno i precizno definisana tako da ne bi odvela u spor.
Prema tome, nema smetnje da mehr bude školovanje ali pod šartom da se jasno precizira, tj. proračuna i odredi kolika će njegova vrijednost biti, pri čemu nema smetnje da se ta vrijednost troškova školovanja, ako je ona promjenljiva, veže za standard jednog prosječnog studenta. Ve billahi tevfik.