FIKHIbadetiNamazPITANJA I ODGOVORI

DA LI JE MUSLIMAN ONAJ KO NE KLANJA NAMAZ

Da li je musliman insan koji ne klanja i kakav je propis nazivanja selama takvim osobama

ODGOVOR:

Nema razilaženja među učenjacima da musliman koji ostavi namaz negirajući njegovu obavezu da je otpadnik iz Islama. Takođe, ko ostavi post Ramazana, davanje zekata i obavljanje Hadždža negirajući njihovu obavezu, nema razilaženja među učenjacima da je otpadnik od vjere. U ovim slučajevima imamo spoj između neizvršavanja ovih ruknova vjere Islama uz istovremenu ubijeđenost i negiranje da su oni vadžib.

A što se tiče onog muslimana koji ostavlja namaz iz ljenosti ili nemarnosti, oko njegovog otpadništva od vjere učenjaci imaju tri mišljenja:

Prvo mišljenje
 – da to predstavlja djelo otpadništva i da se on ubija kao murted, naravno nakon što odbije da učini tevbu i počne klanjati (u roku od tri dana ili do početka sljedećeg namaza, shodno razilaženju učenjaka).

Ovo je stav Omera, Mu’az ibn Džebela, Abdurrahmana ibn Aufa, Ebu Hurejre i drugih ashaba, Se’id ibn Džubejra, Š’abija, Ibrahima Nehaija, Ebu Amra, Evzaija, Ejjuba Suhtijanija, Abdullah ibn Mubareka, Ishaka ibn Rahuveje, imama Ahmeda u rivajetu od njega, jedan od dva stava unutar šafijskog mezheba i mnogih drugih učenjaka.

Drugo mišljenje – da ostavljanje namaza iz ljenosti ili nemarnosti nije djelo kufra ali se ubija onaj ko odbije da klanja.
Ovo je stav imama Malika, Šafije i Ahmeda u drugom rivajetu.

Treće mišljenje – da ostavljanje namaza iz ljenosti ili nemarnosti predstavlja djelo fiska, tj. veliki je grijeh, takva osoba se zatvara u zatvor sve dok ne proklanja. Ovo je stav hanefijskog mezheba. Svatri stava učenjaka su zasnovana na argumentima čija analiza zahtijeva mnogo prostora.

A odgovor na pitanje da li ostavljanje namaza izvodi iz vjere, po meni nije crno-bijeli, tj. da ili izvodi sve koji ostave namaz ili ne izvodi nikoga, nego prije svega zavisi od stanja svake osobe pojedinačno, pa tako to djelo neke ljude izvodi iz vjere a neke druge ljude ne izvodi shodno njihovom stanju. Zato smatram da ovo pitanje za svaki pojedini konkretni slučaj treba ostaviti (ili postaviti) učenima.

A što se tiče nazivanja selama, selam je mustehab nazivati muslimanima. Uzvišeni Allah nas nije zadužio da ispitujemo i istražujemo pojedinačno stanje muslimana ili da moramo sigurno znati da li su ljudi koji sebe smatraju muslimanima ili ih drugi ubrajaju u muslimane pravi muslimani ili ne kako bi im nazvali selam. Dovoljno je da se zna da u određenom mjestu žive muslimani da bi im bilo mustehab nazivati selam.
Ve billahi tevfik.

Povezani članci

Također pogledaj
Close
Back to top button

Prijava gramatičke greške

Ova poruka će biti poslata urednicima sajta