DUŽNOSTI SUPRUGE PREMA MUŽEVOJ DJECI IZ PRETHODNOG BRAKA
PITANJE: Esselamu alejkum. Da li možete pomoći u ima Allaha. Koje su dužnosti (ako ih ima) supruge prema muževom djetetu iz prethodnog braka? Argumetovano, znači. Ja ne uspijevam naći ništa na tu temu. Da učene zovem, iskreno stid me razgovarati i pitati uopšte bilo kojeg daiju. Zanima me podloga te obaveze u islamu. Zanima me da li je maćeha dužna odgajati pstorče, i ako to radi koji je temelj toga? Molim za brz odgovor. Allah vam dao osvako dobro na oba svijeta.
ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Hvala Allahu i neka je salavat i selam na posljednjeg vjerovjesnika Muhammeda, a zatim:
Po ovom pitanju nema konkretnih šerijatskih tekstova iz Kur'ana i sunneta. Nego se ono vraća na opće dužnosti i obaveze supružnika jednog prema drugom. A te dužnosti su duga i opširna tema.
Konkretan odgovor na ovo pitanje je:
Prvo – supruga u osnovi nije dužna da živi u istoj kući (stanu), da prihvati, odgaja, hizmeti i čuva muževu djecu iz prethodnog braka. Ako na to nije pristala prije sklapanja braka ili pri vjenčanju, muž nema pravo da to od nje traži poslije.
Nema dokaza koji obavezuje suprugu da odgaja, hizmeti i živi sa muževom djecom iz prethodnog braka.
Supruga nema pravo sprečavati muža da s vremena na vrijeme, shodno kako je dogovoreno sa bivšom suprugom ili na sudu, dovede djecu i da budu kod njega, ali ne u svojstvu stalnog boravka. Na njoj je da se prema njima ophodi na najljepši način, a što ulazi u lijepo ophođenje prema mužu.
Ako muž ne može da obezbijedi posebnu kuću (ili stan) za djecu iz prethodnog braka i kuću (ili stan) za suprugu, nema smetnje (rješenje je) da žive u istoj kući (ili stanu), naravno ako je dovoljno prostrana. To jest, da se podijeli na dva dijela, da supruga ima svoju sobu, kuhinju i kupatilo, a djeca svoju sobu, kuhinju i kupatilo, da im bude zajednički samo ulaz. A ako nije moguće da kuhinja i kupatilo budu odvojene i posebne, onda da ih koriste zajednički, ako supruga pristaje na to.
Drugo – ako je supruga prije braka ili pri vjenčanju pristala da će živjeti sa muževom djecom, da će ih hizmetiti, odgajati i paziti, onda je ona dužna da to ispoštuje, jer je sama pristala i sebe obavezala.
Dokaz da je obavezna su opće značenje ajeta i hadisa koji ukazuju da je vadžib izvršiti šartove, dogovore i obećanja na koje osoba sama pristane.
Treće – bračni par koji nije znao za gore spomenute principe i propise, nakon što sazna treba da sjednu, dogovore se i nađu zajedničko rješenje. Ako ne mogu sami da riješe i nađu zajedničku, neka odu oboje pred učenu osobu da im ona riješi i da smjernice kako ne bi ovo pitanje bilo razlog raspada braka i razvoda.
Ve billahi tevfik.