DOKAZ DA STARIJE ŽENE NE TREBAJU NOSITI MARAMU (tj. biti pokrivene)?!
“A starim ženama koje ne žude više za udajom nije grijeh da odlože ogrtače svoje, ali nepokazujući ona mjesta na kojima se ukrasi nose; a bolje im je da budu krjeposne. Allah sve čuje i sve zna.” (En-Nur, 60)
PITANJE: Selam alejkum, uvaženi šejh.
Imam stariju majku koja je ima preko 60 godina, klanja i posti i trudi se u islamu koliko može, ali ne nosi hidžab. Kao razlog navodi to što je stara i sto je u suri Nur u 60. ajetu Allah dozvolio starijim ženama da odlože prekrivače svoje, da li je njen stav ispravan? Allah vas nagradio svakim hajrom.
ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Hvala Allahu i neka je salavat i selam na posljednjeg vjerovjesnika Muhammeda, a zatim:
U Skraćenoj verziji Ibn Kesirovog tefsira (str. 1573) u tumačenju ovog ajeta je došlo sljedeće:
“A starim ženama koje ne žude više za udajom nije grijeh da odlože ogrtače svoje, ali nepokazujući ona mjesta na kojima se ukrasi nose; a bolje im je da budu krjeposne. Allah sve čuje i sve zna.” (En-Nur, 60)
“a starim ženama”, tj. onima kojima su prestali menstrualni procesi i koje više ne mogu rađati, “koje više ne žude za udajom”, tj. kojima nije stalo do ukrašavanja i kićenja kako bi se udale,
“nije im grijeh da odlože ogrtače svoje, ali ne pokazujući ona mjesta na kojima se ukrasi nose”, tj. nisu obavezne da se skrivaju u ogrtače, kao što su to obavezne druge žene, tj. da stavljaju i nose duge haljine i ogrtače, ali ne treba da pokazuju mjesta na kojima se nose ukrasi, kao što Uzvišeni kaže:
“a bolje im je da budu krjeposne”, tj. ako budu nosile odjeću i pokrivale mjesta koja se pokrivaju, iako im je dozvoljeno da ne nose, bolje im je i vrednije da to rade.“
U tefsiru ovog ajeta kaže hanbelijski Ebul-Feredž ibnul-Dževzi u svom tefsiru Zadul-mesir (str. 1006): „U ajetu je dokaz da je dozvoljeno starijoj ženi da otkrije lice i šake pred muškarcima (strancima), a što se tiče kose, zabranjeno je gledanje u nju kao kod djevojke“.
Kaže hanefijski učenjak Ebu Bekr el-Džessas u svom tefsiru (Ahkamul-Kur'an, 3/485) komentarišući ovaj ajet: „Nema razilaženja da je kosa starije žene avret (stidno mjesto koje je vadžib pokriti) i da muškarcu strancu (tj. koji joj nije mahrem) nije dozvoljeno gledati u njega kao kod djevojke“.
Prema tome, nema razilaženja među učenjacima da starijoj ženi nije dozvoljeno da otkrije kosu, tj. da je vadžib da je pokrije. A u ajetu se pod „odlaganjem ogrtača“ misli na valjsku odjeću, hidžab ili džilbab, a ne na otkrivanje kose.
Ve billahi tevfik.