JE LI SAHIBU UZUR ONAJ KO IMA RANU NA POLNOM ORGANU?
PITANJE: Selam alejkum ve rahmetullah.
Jesam li ja sahibi uzur jer imam ranu na polnom organu (glava) iz koje se otvori krv kad mokrim, vjerovatno zbog istezanja tkiva ili slicno … da ne duljim, ja to toalet papirom pokrijem lagano i abdestim i klanjam, ali me buni da li ako sam sahibi uzur da li sahibi uzur može da koristi olakšicu potiranja po mestvama ili čarapama, tj. moje glavno pitanja je da li je sahibi uzuru dozvoljeno potirati po mestvama (uz sve ispunjene uslove) , da mi inshaAllah odg. iako ja ne spadam u tu grupu, jer me muči to, tražio sam svukud ali nigdje nisam našao o tome.
I još da li je nečista samo krv iz analnih otvora (rupa polnog organa i čmara) a ne iz glave ili stuba. Toliko i izvinite na neugodnom pitanju. Da vas Allah nagradi i oprosti vaše grijehe i smiluje vam se inshaAllah. Elhamdullilah i neka je salavat i selam na Miljenika Muhammeda i njegovu porodicu i ashabe.
ODGOVOR: Alejkumusselam.
Sahibu uzur je osoba kojoj zbog bolesti, ranjavanja ili slično nekontrolisano izlazi iz prirodnih otvora (ili drugih dijelova tijela) izmet, mokrača ili nešto drugo što kvari abdest (krv, gnoj ili sukrvica) shodno razilaženju učenjaka šta kvari abdest.
A s obzirom da je kod tebe rana na polnom organu i da krv izlazi samo kada mokriš (tako se razumije iz pitanja), ti nisi sahibu uzur. Nisi sahibu uzur iz dva razloga, prvo – jer po ispravnom stavu učenjaka ljudska krv nije nečista niti izlazak krvi (bilo u velikim ili malim količinama) kvari abdest jer za to nema validnog dokaza. Drugo – jer kod tebe izlazak krvi nije nekontrolisan i neprestan nego se dešava prilikom mokrenja.
A što se tiče uzimanja mesha od strane sahibu uzra, nema razlike između njega i onih koji nisu sahibu uzur u dozvoli (olakšici) uzimanja mesha. Osim što je sahibu uzuru propisano uzeti abdest za svaki farz namaz, odnosno za svako namasko vrijeme pet farz namaza, iako se po ovom pitanju učenjaci razilaze. Takođe, za sahibu uzura važe isti šartovi i propisi uzimanja mesha po pitanju trajanja mesha i onoga čime se kvari kao i za one koji nisu sahibu uzur.
A što se tiče nečistoće ljudske krvi, nema razilaženja među učenjacima da je krv hajza i nifasa nečista a oko ljudske krvi mimo ovoga učenjaci imaju podijeljeno mišljenje. Učenjaci četiri mezheba su na stavu da je ljuska krva nečista dok su učenjaci Ševkani, Albani, Ibn Usejmin i mnogi drugi na stavu da je ljudska krva čista.
Za prvi stav učenjaka nema validnog dokaza sa kojim se može dokazivati nečistoća krvi. Dok su dokazi učenjaka drugog stava da je osnova u stvarima da su čiste sve dok nemamo dokaz da je nešto nečisto. Takođe, imamo dokaze da je Poslanik, sallallahu alejih ve sellem, naređivao pranje krvi hajza a nema dokaza da je naređivao pranje obične krvi pored mnoštva primjera i prilika u kojima se navodi da je ashabima tekla krv iz tijela u bitkama pa su u takvom stanju klanjali ili da su radili hidžamu i slično.
Neki učenjaci koji su na stavu da je ljuska krv u osnovi čista kažu da se iz toga izuzima krv koja izlazi na dva prirodna otvora, tj. da je ona nečista jer se miješa sa nečistoćom unutar dva prirodna otvora. Ve billahi tevfik.