DA LI JE OD SUNNETA DOVITI NAKON FARZ NAMAZA?
PITANJE:
Selam alejkum.
Možete li mi pojasniti da li nakon zikra i dova koje su prenijete putem hadisa, dozvoljeno da dovimo na bosanskom uopćeno za svoju porodicu, zdravlje, imetak itd.? Hvala Vam unaprijed, molim Allaha da Vas nagradi za rad i trud, Vaši tekstovi i pojašnjenja su mi mnogo pomogli.
ODGOVOR:
Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu, neka je salavat i selam na posljednjeg Vjerovjesnika, a zatim:
Doviti poslije svakog farz namaza nema osnova u praksi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, (svejedno podignutih ruku ili spuštenih) to nije prenešeno ni od ashaba niti je to bio stav nekoga od tabina, drugim riječima to nije od sunneta.
Kaže Ibn Kajjim: “Dova poslije predavanja selama nakon namaza, svejedno bio imam, klanjao sam ili za nekom drugim, to uopće nije bila uputa Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, niti je to prenešeno u vjerodostojnim predajama niti dobrim (hasen), neki učenjaci su to učinili svojstvenim samo za sabah namaz i ikindiju. To nije radio (dova poslije predavanja selama nakon namaza) Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, niti pravovjerne halife poslije njega, niti je tome poučio svoj ummet. Nego je to mišljenje onih koji su vidjeli lijepim djelom kao nadoknadu za sunnet poslije ta dva namaza (sabah i ikindija). Većina dova koje su vezane za namaz, a koje je učio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i preporučio da se uče, učio ih je u namazu …” . Zadul-me'ad (1/248).
Međutim, nema smetnje ako bi se klanjaču pojavio neki razlog za upućivanje dove nakon nekog završenog farz namaza da podigne ruke i dovi, pod uslovom da mu to ne postane stalna praksa. Ovo je dozvoljeno jer potpada pod opću propisanost činjenja dove sa dizanjem ruku, ali ne da se od toga napravi stalna praksa, tj. potvrđeni sunnet za koji treba imati dokaz.
Ve billahi tevfik