ZA RAZUMOM OBDARENE
Dakle, mora se napraviti razlika između čistih ibadeta i ibadeta u prenesenom značenju.
Naime, ovaj gore navedeni hadis, kao i još jedan koji ćemo spomenuti u nastavku predstavljaju kako kažu imam Nevevi i drugi učenjaci, izuzetke nagrada koje mumin ima bez da mora nijetiti sa njima probližavanje Allahu i da je to smisao navođenja ta dva hadisa.
Znači za odnos sa suprugom i zasađivanje voćke musliman ima posebnu nagradu bez da nijeti tim činovima približavanje Allahu i baš zbog toga ta dva hadisa su spomenuti kao izuzeci jer je poznato da bi čovjek imao nagradu za neko djelo da mora imati i nijet.
Sa druge strane, kada čineći vadžibe ne nijetimo Allahovo zadovoljstvo nego ih radimo isključivo jer su naređeni u tom slučaju nemamo posebnu nagradu za njih. Najljepši primjer toga je upravo pranje nakon nužde, tu radnju dok čovjek radi ako je normalan neće mu biti na pameti da to čini sa ciljem obožavanja Allaha i približava Njemu i u tom slučaju on ispunjava vadžib, nema posebne nagrade približavanja Allahu sa tim ‘djelom’ a naravno nema ni grijeha koji bi imao da ne ispunjava tu obavezu.
Sve u svemu, sufije su poznate po devijaciji da su čiste ibadete poput zikra i posta na novotarski način uveli u vjeru pa zikre, veličaju Allaha i poste na određene načine za koje nema dokaza u šerijatskim tekstovima niti je to bila praksa selefa. A onda nam dolaze naše tekfirlije po kojima se možeš približavati Allahu i činiti mu ibadet sa pranjem polnog organa, čišćenjem dubure nakon nužde i hodanjem čiste zadnjice jer je to sve Allah naredio! I sufije bi se ograđivale od ovakvih devijacija.
Molim Allaha da Ga obožavamo samo onako kako je On propisao i kako Njemu dolikuje.
Ve billahi tevfik