AHLAK

DAIJE U ULOZI ‘DRŽAVNE KRAVE’

Ima jedna jako simpatična anegdota koju ću prepričati. Naime, neki brat je nazvao jednog daiju u dva sata poslije ponoći jer mu je ‘gorilo pod nogama’ imao je neko veliko šerijatsko pitanje. Bio je uporan sve dok mu se isti nije javio, a nakon što je shvatio ko ga zove i zašto, rekao je: “Pa gdje ćeš me bolan u ovo doba zvati?” Da bi mu brat odgovorio: “Ja sam mislio šejh da ti klanjaš noćni namaz, a ne da spavaš.”

U Jugoslaviji su postojale seljačke zadruge osnovane 1948. koje su predstavljale odricanje seljaka od imovine i stoke sa utopističkim idejama da je sve zajedničko a da se dobit dijeli prema potrebama. Naravno, ova suluda praksa je propala, međutim od tada pa do pada Jugoslavije među ljudima je ostalo uvriježeno da nešto što je državno to je svačije i svi imaju pravo na to.

Od pojave selefijske dave u Bosni do dan-danas neka braća i sestre imaju ovaj sindrom ‘komunističkih zadruga’ a to je da učene osobe tretiraju državnim kravama koje svi muslimani imaju pravo da ‘muzu’, kao da je daijama vadžib biti njima na raspolaganju 24/7, da im je životni poziv rješavati sve vjerske i dunjalučke probleme povratnika u vjeru. A takvi imaju i svoj ‘argument’- daija je obavezan dati zekat na znanje, samo ne pitaju se jesu li baš oni fond za taj zekat.

Naravno, da je daija državni službenik koji ima platu, radno vrijeme i šerijatski je osiguran, pa bujrum ‘peri-deri’. Dok baš suprotno od toga, svršenici šerijatskih fakulteta, koji neće da pronevjere svoje znanje radeći u institucijama IZ-a tumačeći vjeru suprotno onome što su naučili ili ne žele primati kefalu od Saudije jer bi im bilo ograničeno šta smiju pričati a šta ne, moraju imati svoju zanimaciju i izvor zarade, a da bi to imali, moraju imati svoje vrijeme i privatni život izvan davetske scene.

Raznoraznih je primjera i kombinacija ‘komunističkog sindroma’ tretiranja daija ‘državnim kravama’ a ja ću navesti neke.

HVALOSPJEVAŠI
Ova vrsta braće i sestara prilikom postavljanja pitanja napiše dug i bespotreban uvod u kojem te hvali, uzdiže i veliča, aman zaman ko da Bosna sličnog nije iznjedrila. A ako im ne napišeš odgovor po volji ili kasniš, ne odgovoriš u vremenu kada su oni zamislili, obruše se na tebe, budu verbalno grubi, saspu paljbu ružnih riječi i uvreda, nazovu te oholim, umišljenim a bude i slučajeva proklinjanja.

MAKSUZIJAŠI
Oni traže hitan, kratak odgovor na pitanje i problem koji ih baš tada muči. Nerijetko to bude mesela koju sam detaljno obradio, dostupna na web stranici ili održano predavanje o istoj postavljeno na youtubu. Pa kada ih usmjerim u tom pravcu, neće da pročitaju ili poslušaju nego zahtijevaju skraćeno- maksuzija za njih jer oni nemaju vremena učiti vjeru.

NAVALENTNA BRATIJA
Oni uporno zovu li zovu, pišu li pišu poruku na poruku, ako dođu na vrata kucaju kao da će ih razvaliti, u stilu ‘upornost je ključ dolaska do cilja’. Na lijep način im staviš doznanja da ne odgovaraš na šerijatska pitanja na taj način.
Ako te zove- da ne odgovaraš putem telefonskih poziva jer znaju uzeti mnogo vremena.
Ako navaljuju pisati poruku na poruku objasniš da postoje oni koji su prije pitali i da sačekaju.
Ako dođu kući- da ne odgovaraš tako što dođe na vrata kad se kome ćefne jer imaš svoj privatni život, ne možeš ga primiti samo jer je on to zamislio. Zbog toga se naravno naljute, izraze vid nezadovoljstva a često si i završio za njih kao učena osoba, arogantan si i umišljen, a sve zato jer im nisi udovoljio.

ENERGETSKI VAMPIRI
Na ovu vrstu utrošiš vremena, razgovora, pojašnjavanja, šerijatskih smjernica i savjeta. Utrošiš sate i sate, da bi oni na kraju rekli:
“Vidjet ćemo šta da uradimo.” Postupe po svom nahođenju kao da se ništa nije desilo, a ti se u najmanju ruku osjećaš kao neka budala- šta me zamaraš ako ćeš svakako uraditi po svom?! Ali ne, njima nije ni trebao šerijatski odgovor i smjernica od učene osobe, njima je ustvari trebalo višesatno ispražnjavanje nakupljenih problema i musibeta, pa koga drugog musti do državnu kravu zvanu šejh. Ovakve psiholozi nazivaju energetskim vampirima- isisaju tvoju energiju, sebe ispušu i oni mogu dalje, odu kao da ništa nije ni bilo a ti ostaneš umoran, nikakav, iscrpljen.

ŠEJHUL-ISLAMI
Oni na jako lijep i fin način izvuku od tebe odgovor o određenom pitanju uz detaljna pojašnjenja zašto je to tako, šta su argumenti i ostalo. A onda na kraju saznaš da si ti jedan u nizu, četvrti ili peti od daija od kojih su već dobili odgovor na isto to pitanje, ali im se haman srce (strast) nije smirilo. Pa će oni na kraju kao najveći šejhul-islam odabrati šta je ispravno.

BRAČNI GOLUBOVI
O rješavanju bračnih problema, pričaj koliko ti volja. Zadnji slučaj riješavanja bračnog spora muža i žene u prostorijama jednog udruženja je bio sljedeći: oba supružnika imaju sihr razvoda. U višesatnom, iscrpnom ubjeđivanju prilikom riješavanja njihovih bračnih problema, uporno sam ih ubjeđivao da se ne razvode. A oni su navalili jednoglasno da će se razvesti jer njihov brak nema smisla. I na kraju, nakon dva-tri sata ponavljanja da ostanu u braku, a oni opet po svom- žele se razvesti i tako ukrug, ja im onako ubijen u pojam, klonuo i umoran kažem: “Pa razvedite se kad ste toliko navalili!.” Sjedili bi oni još, međutim time sam okonačo višesatno besplodno tarlahanje u prazno. Da bi nakon toga, iako se nisu razveli, proširili priču kako sam ja njih savjetovao da se razvedu. Naravno, ja sam ostao šokiran. Sreo sam tog brata i pitao zašto tako priča, a on onako sav začuđen: “Pa šejh zar nisi na kraju rekao da se razvedemo?!” Dakle, kažeš na stotine puta da se ne razvode a oni na to stotinu puta odgovore da će se razvesti, i onda na kraju zaključiš da ako to hoće, pa neka to i urade i poslije se desi šta se desi- ja ih navodio na razvod. Eh ovakvih primjera je bilo za knjige. Kakvo god riješenje i savjet daš, ili šerijatski propis za konkretnu situaciju, rezultat je da si ti kriv ili mužu ili njegovoj ženi a često i obome. Već godinama ne riješavam ničije bračne probleme jer je bolje da oni jedno drugom budu krivi nego da im ja budem kriv za njihov loš brak ili razvod. Uz to, nisam ja šerijatski kadija u islamskoj državi pa da mi je obaveza da moram riješavati i slušati tuđe probleme, a ko želi znati konkrente bračne propise, sve i jedan imaju na web stranici i youtube kanalu pa bujrum ko hoće neka zakači sa svojom kantom.

ŠEJHOVI ‘JARANI’
Tu su i braća sa velikim poslovnim, biznis projektima- sve bi oni da bude u skladu sa šerijatskim propisima njima lično servirano.
Za njih je šejh dužan maksuz izdvojiti sijela i susrete radi dugih analiza. Također, u to ulazi i usputno ispitivanje šejha o njegovim ličnim viđenjima i stavovima vezanim za dešavanja u svijetu, u politici i uopćeno kao i o detaljima njegovog privatnog života, itd. Fb im je krcat slikama njih rame uz rame sa daijama u ovom ili onom restoranu, na kafama, ili u nečijoj kući. U svakoj prilici ističu da su šejhovi ‘jarani’ iako uopšte nije tako. Takve nećeš vidjeti na predavanjima, ne uče vjeru, oni prosto žele biti ‘bliski’ sa daijama, crpiti ono što je konkretno njima potrebno ili ih eto zanima onako.

DAVITELJI DAIJA (zona sumraka)
Vesvese u akidi i fikhu koje proganjaju neke vjernike, savjeti i analize onima koji se liječe od sihra i imaju džinske probleme, to je zona sumraka. Ako se u to upustiš, druga ti zanimacija ne treba jer niti se može dohakati vesvesama, niti privesti kraju probleme sa sihrom i džinima.
Posavjetuješ- nikad nije dovoljno.
Usmjeriš na predavanja i tekstove na tu temu- žele još. Braća i sestre koji znaju za granicu i kulturu, nakon smjernica i savjeta, zahvale se i nastave svojim putem, ali ovi ne. Oni se uvijek vraćaju i uvijek su nezadovoljni.

EKIPA ‘STARA BRAĆA’
To su braća koja određenog šejha znaju godinama unazad ili jer su dugo u vjeri ili jer su iz istog mjesta, a često bude spoj oboja. Oni bi da taj daija njima bude uvijek na usluzi kao magistar ili doktor šerijatskih znanosti ali istovremeno da se ophode prema njemu kao da zajedno ovce čuvaju čitav život- bez imalo kulture, poštovanja i granice u razgovoru. Kada takav u gradu naleti, mahne i grlato prozbori ‘Zijo majstore!’ Pa mu sutra taj isti Zijo majstor treba riješavati komplikovane šerijatske mesele. Takvu vrstu braće hodže u džamiji postrojavaju iako i njih znaju otprije ali ipak je hodža, hodža.

DUŠEVNO OTRKOVLJENJE (osvježenje)
Lično, odkako sam spriječio sam sebe da budem ‘državna krava’ postao sam korisniji i sebi, i porodici, i većoj skupini muslimana, na uštrb islamskih energetskih vampira svih oblika, vrsta i kategorija.

Bitno je naglasiti da gore spomenuti primjeri i kompletan ovaj problem sindroma ‘državnih krava’ se odnosi na manju skupinu braće i sestara. Većina je onih koji se jako lijepo, uljudno i ahlakli ophode, sa velikim razumijevanjem prema daiji koji je čovjek od krvi i mesa, ima svoju porodicu i životne potrebe. Na njih se ovaj tekst ne odnosi, a svako onaj koji se pronađe u njemu, usput i uvrijedi- ciljan je. Što se više uvrijedi, više je ciljan. Naravno, ja idalje odgovaram na šerijatska pitanja i ostajem na usluzi shodno mojim mogućnostima i znanju a cilj i smisao teksta je ukazati na ovaj problem i ovu kategoriju ljudi među nama.

Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Zaista sam poslat da upotpunim lijep ahlak.”
(Buharija u El-Edebe el-mufred, vjerodostojan)
Pa molim Uzvišenog da nas okiti islamskim ahlakom.

Ve billahi tevfik.

Povezani članci

Back to top button

Prijava gramatičke greške

Ova poruka će biti poslata urednicima sajta