KLANJANJE DŽENAZE ONOME ČIJE VJERSKO STANJE NE ZNAMO
PITANJE:
Selam alejkum, ako sam na stavu da osoba koja ostavi namaz nije musliman i desi se da u mesdžidu bude dženaza ali ne znam ni ko je preselio ni kakvog je hala bio ni da li je klanjao, trebam li da mu klanjam dženazu?
ODGOVOR:
Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu, neka je salavat i selam na posljednjeg Vjerovjesnika, a zatim:
Na početku mala napomena: mesela ostavljača namaza oko koje se učenjaci razilaze odnosi se na osobu koja nikako ne klanja namaz a ne na onog koji nekada klanja a nekada ne klanja, to jeste, koji u osnovi ima namaz.
Odgovor na pitanje je sljedeći: Osnova je da se klanja dženaza svakom muslimanu kojem muslimani klanjaju dženazu i nije propisano da se ispituje njegovo stanje da bi mu se klanjala dženaza.
Kao što je i osnova da se klanja za imamom (hodžom) za kojim ljudi inače klanjaju i nije propisano ispitivati njegovo stanje da bi se klanjalo za njim. Izuzetak ovome je da poznajemo stanje umrlog i da znamo da nije preselio u vjeri, tada mu se ne klanja dženaza.
Klanjanje dženaze je farz kefae, to jeste, ako klanja skupina muslimana grijeh i odgovornost spadaju sa ostalih, što znači da nije vadžib da mi moramo klanjati dženazu svakoj umrloj osobi.
Ve billahi tevfik