PROPIS ORGANIZOVANJA DJEVOJAČKE VEČERI
PITANJE: Esselam alejke we rahmetullahi we berekatuhu šejh.
Od određenih osoba čula sam da organiziranje djevojačke večeri predstavlja oponašanje nevjernika. Djevojačko veče je veče koje organizuje sestra koja se udaje, odnosno treba da se uda. To je kao veče sijelo kojem prisustvuje veći broj sestara. Djevojačko veče može biti različitog sadržaja, uglavnom je propraćeno defovima, nekim dersom i tome sl.
E sada, da li mi vi možete reći stav islama po pitanju ove djeltnosti? Da li je dozvoljeno organiziranje djevojačke večeri?
Allah vas nagradio, Allahumme Amin!
ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Hvala Allahu i neka je salat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:
Većina učenjaka dijeli ljudske aktivnosti na ibadete (taharet, namaz, zekat, post, hadždž, i slično) i adete (običaje i međuljudske postupke). I kažu da je osnova u ibadetima zabrana, tj. nije dozvoljeno da se čini neki ibadet osim ako za njega imamo dokaz u šerijatskim tekstovima Kur'ana i vjerodostojog Sunneta. A suprotno tome, osnova u adetima je dozvola, tj. svi adeti su u osnovi dozvoljeni osim ako na zabranu nekog od njih ukazuje šerijatski argument Kur'ana i vjerodostojog Sunneta i onoga što proizilazi iz ta dva osnovna izvora Islama.
Na podjelu ljudskih aktivnosti na ibadete i adete i da je osnova u prvim zabrana a u drugim dozvola ukazuju mnogi šerijatski tekstovi a što je tema za sebe.
Shodno gore spomenutom, djevojačko veče sa navedenim povodom i načinom organizovanja u osnovi nema smetnje da se organizuje, jer djevojačko veče je adet i običaj, ali pod uslovom ispuni sljedeća dva šarta:
Prvi – da samo djevojačko veče (sijelo) ne bude zasnovano na nekom haramu, poput slušanja muzike, miješanja žena i muškaraca, pijenju alkohola i slično.
Drugi – da takav vid druženja i sijela ne bude specifičan i svojstven samo kjafirima. Jer u tom slučaju bi predstavljao zabranjeno oponašanje kjafira. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Ko oponaša neke ljude (jedan narod) on je od njih“. Bilježi ga Ebu Davud i Imam Ahmed, a ocijenili su ga dobrim i vjerodostojnim Ibn Hibban, Ibn Hadžer, Albani i Sulejman ‘Ulvan.
Što se tiče prvog šarta, shodno opisu sijela koje je spomenuto u pitanju, on je zadovoljen i ispunjen. Za razliku od djevojačkih večeri koje organizuju nemuslimanke gdje se pije alkohol, sluša muzika, djevojke se slikaju gole skupno ili pojedinačno, dovede se striper, i gdje se čine mnoge druge stvari koje Islam zabranjuje.
A što se tiče drugog šarta dozvole, meni nije poznato među muslimanima Bosne ili neke druge zemlje u kojoj žive muslimani da djevojke muslimanke organizuju takva druženja tim povodom.
Naravno, nije ibret u tome ako to čine djevojke koje su muslimanskog porijekla a ne praktikuju vjeru. Dok je sa druge strane takav običaj i takva praksa jako raširena i prisutna kod nemuslimana, poput Amerike, Hrvatske, Srbije i mnogih drugih zemalja. A to znači da je organizovanje ovakvih sijela od strane muslimanki oponašanje kjafira u onome što je specifično i svojstveno samo njima.
Prema tome, pošto organizovanje djevojačke večeri ne ispunjava šart zabrane oponašanja kjafira u onome što je specifično samo njima nije dozvoljeno njeno organizovanje.
Ve billahi tevfik.