ZABRANA OPĆENJA SA TRUDNICOM SVE DOK SE NE PORODI
PITANJE: Esselamu alejkum.
Poštovani čitajući o nekim stvarima vezanim za trudnoću naišla sam na ovaj hadis-
“Ne opći se sa trudnicom sve dok se ne porodi, niti sa netrudnicom sve dok ne bude imala jednu menstruaciju.” (Ebu Davud, hadis sahih, Sahihu ve daifu Suneni Ebu Davudi, 2157, Albani)
U konsultaciji sa drugim sestrama nismo mogle naći jasno pojašnjenje istog i shodno tome ostali smo u nedoumici da li ovaj hadis predstavlja zabranu imanja odnosa u vreme trdunoće ili?
Da vas Allah nagradi na vasem odgovoru..amin.
ODGOVOR: Alejkumusselam.
Ako ste ili da ste pročitale početak hadisa onda bi vam trebalo biti jasno o čemu se radi.
Naime, hadis prenosi Ebu Seid El-Hudri, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao o SEBAJA EVTAS (ženama koje su zarobljene, tj. robinjama iz plemana Evtas): “Ne opći se sa trudnicom sve dok se ne porodi, niti sa netrudnicom sve dok ne bude imala jednu menstruaciju.”
Prema tome, ovaj hadis govori o iddetu robinja, tj. vremenu koje se mora čekati prije nego bude dozvoljeno da sa njima njihov vlasnik ima intimni odnos. Pa je tako iddet trudne robinje da rodi dijete, a iddet one koja nije trudna da prođe jedan hajz.
Znači, hadis govori o propisima vezanim za robinje i nema veze sa pitanjem polnog općenja muža sa svojom trudnom suprugom.
A što se tiče polnog općenje sa trudnom suprugom, ono je dozvoljeno u bilo kojem mjesecu trudnoće, s tim da je to uslovljeno nenanošenjem štete trudnici.
To jest, ako će intimni odnosi nanositi ili nanijeti njoj ili plodu štetu, naravno na osnovu procjene ljekara a ne bojazni, osjećanja i straha supruge, onda intimni odnos treba izbjegavati ili potpuno ostaviti shodno kako ljekar procjeni. Dokaz da je dozvoljeno je nepostojanje argumenta u šerijatskim tekstovima sa kojim se isto zabranjuje, jer je osnova u međuljudskim postupcima dozvola sve dok nemamo dokaz da je nešto zabranjeno.
Ve billahi tevfik.