Ukrašavanje/Tijelo

PROPIS BRIJANJA BRKOVA

PITANJE: Esselam alejkum.

Je li dozvoljeno umjesto skraćivanja da brijem brkove ili da ih mašinicom na nulu skratim? Nekako mi tako lakše. Allah vas nagradio.

ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Hvala Allahu i neka je salavat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:

Skraćivanje brkova je vadžib po ispravnom stavu učenjaka. Na to ukazuje vjerodostojan hadis od Zejd ibn Erkama, radijallahu anhu, u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: „Ko ne skraćuje brkove, nije od nas“. Bilježe ga Tirmizi, Nesai i Ahmed, a vjerodostojnim ga ocjenjuju Tirmizi, Albani i drugi.

Oko načina skraćivanja brkova učenjaci imaju podijeljeno mišljenje:

Prvi stav – da je sunnet brijanje ili potpuno otklanjanje brkova.

Ovo je stav hanefija i hanabila.

Dokazuju ga hadisima koje bilježe Buharija i Muslim u kojima je došlo: „Ahfu“, „Enhiku“, „Džuzzu“ brkove. Sva tri izraza u doslovnom značenju znače potpuno otklanjanje brkova i brijanje.

Drugi stav – da je sunnet skraćivanje brkova, a brijanje je mekruh.

Ovo je stav malikijskog i šafijskog mezheba.

Dokazuju ga hadisima mutefekun alejhi u kojima je došlo: „Kassu“ brkove, što znači potkraćujte.

Treći stav, na čemu je skupina učenjaka, poput Ibn Džerira Taberija, Kadi Ijada i Ibn Hadžera, da je dozvoljeno i brijanje i potkraćivanje, jer je i jedno i drugo došlo u hadisima. Ovo zadnje je najbliže ispravnom stavu, a Allah zna najbolje.

Ve billahi tevfik.

Povezani članci

Back to top button

Prijava gramatičke greške

Ova poruka će biti poslata urednicima sajta