Kratki odgovori

VALJANOST NAMAZA KADA SU MUŠKARCI I ŽENE POMIJEŠANI U SAFOVIMA

PITANJE:

Esselamu alejkum šejh. Pojavila se slika na internetu sa ovogodišnje dženaze namaza u Potočarima na kojima su muškarci i žene izmiješani za vrijeme klanjanja namaza, pretpostavljam podne i ikindije ( možda i dženaze ne znam). Jedan poznanik mi je rekao da se reis obratio prije samog klanjanja i rekao da je iznimna situacija i da nije problem. Je li to ispravno?

Došlo je još nekoliko pitanja na istu temu.

ODGOVOR:

Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu, neka je salavat i selam na posljednjeg Vjerovjesnika, a zatim:

Osnova je kada muškarci, žene i djeca klanjaju u džematu, da se prvo muškarci poredaju u safove, zatim djeca a potom žene, što je zasnovano na hadisu muteffekun alejhi od Enesa, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, predvodio namaz u Enesovoj, radijallahu anhu, kući pa su Enes i jetim stali iza Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a njegova majka (u rivajetu nana) iza njih.

Oko propisa namaza u džematu kada su u safovima pomiješani muškarci i žene, to jeste, da žene klanjaju između muškaraca, nema razilaženja među učenjacima da je to sporno. Po skupini je zabranjeno a po drugoj skupini mekruh i oprečno sunetu.

A oko valjanosti tako klanjanog namaza, gdje su u safovima izmiješani muškarci i žene, učenjaci četiri mezheba imaju podijeljeno mišljenje.

Prvo mišljenje- da je namaz valjan i muškarcima i ženama. Na ovome je džumhur učenjaka, malikije, šafije i hanbelije. Argumentiraju to time što je redanje u safove od potpunosti namaza a ne od šarta valjanosti namaza.

Drugo mišljenje- da je muškarcu koji je sa desne strane žene, također sa lijeve strane i onom koji je iza žene u njenom pravcu, njima trojici je pokvaren namaz a njoj i ostalima nije. A ako dvije žene klanjaju jedna do druge dok pored i iza njih muškarci, onda je četvorici muškaraca pokvaren namaz, dvojici sa strane i dvojici iza njih, i tako redom ako se povećava broj žena. Ovo je stav hanefijskog mezheba, a za ovo mišljenje nemaju vjerodostojan direktni šerijatski tekst.

Odabrano mišljenje je prvi stav, ono na čemu je džumhur učenjaka, da je svima namaz valjan.

Ve billahi tevfik

Ukoliko pronađete gramatičku grešku, OZNAČITE TEKST i prijavite tako što ćete pritisnuti Ctrl+Enter kada je tekst označen.

Povezani članci

Back to top button

Prijava gramatičke greške

Ova poruka će biti poslata urednicima sajta