PROPIS BOJENJE (farbanja) OBRVA U SVIJETLU BOJU
PITANJE: Esselamu alejke.
Da li je dozvoljeno ženi posvjetljivati obrve tj. bojiti ih u boju koja će učiniti dlake na obrvama skoro pa nevidljivim? Da li to spada u mijenjanje Allahovog stvaranja, ili ima isti tretman kao i bojenje kose?
ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Hvala Allahu i neka je salat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:
Osnova kod žena je da se sređuju i ukrašavaju, i u tom kontekstu njima je sve halal osim onoga što je došlo u šerijatskim tekstovima Kur'ana i Sunneta da je haram.
U vjerodostojnim hadisima je došlo da je ženi zabranjeno da radi dvije stvari:
– otklanjanje (brijanje ili čupanje) obrva,
– brušenje (zdravih) zubi radi njihovog lijepog izgleda.
Na ovo ukazuje hadis kojeg bilježe Buharija i Muslim u svojim Sahihima od Ibn Mes'uda, radijallahu anhu, u kojem je došlo da je rekao: “Čuo sam Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, da je prokleo žene mutenemmise (koje traže da im se čupaju, otklone ili obriju obrve) i mutefellidže (koje traže brušenje zdravih zubi) radi uljepšavanja, koje mijenjaju Allahova stvorenja”.
Takođe, osnova u svim stvarima mimo ibadeta je dozvola osim ako šerijatski argument Kur'ana, Sunneta, idžma, kijasa i slično ukazuje na pokuđenost ili zabranu.
A nema dokaza koji zabranjuje ili čini pokuđenim farbanje ili posvjetljivanje obrva žene.
Ova dozvola se uslovljava ispunjenjem nekih šartova, poput toga da u tom farbanju obrva ne bude oponašanje kjafira i grješnih nemoralnih žena.
Farbanje obrva ne potpada pod zabranjeno čupanje ili brijanje obrva žene svejedno u koju boju farbale.
O dozvoli farbanja obrva žene su izdate su mnoge fetve od strane savremenih šejhova, poput Bin Baza, Ibn Usejmina, Muhammeda El-Munedždžida, Halida El-Musliha i mnogih drugih.
Ovaj propis se ograničava na žene, dok farbanje obrva muškarcima ima drugačiji propis.
Ve billahi tevfik.